Interaktiv reklam på webben: del 1




Den interaktiva reklamen på webben vill få oss att känna delaktighet och ge oss en personlig upplevelse knutet till produkten eller varumärket. Om lusten överstiger arbetet att delta i interaktiviteten kanske vi till och med sänder reklambudskapet vidare till våra vänner och nätverk.

Frågorna man kan ställa sig är:
  • Varför använder inte företagen detta oftare?
  • Är det effektivt?
  • Kan själva arbetet att delta i processen skrämma iväg potentiella kunder?
Själv tror jag att interaktiv reklam är något som kommer att öka med tiden. Svårigheten är att hitta kreativa former som gör det tillräckligt intressant för den potentiella kunden att fullfölja hela förloppet.

Här är ett exempel på en reklam som fångade mig men som ändå inte gjorde att jag fullföljde förloppet ända in i mål (de ville ha min mailadress, vilket jag inte ville ge dem).

www.raddajulen.nu


The final piece to your puzzel
lyckblom.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0