Marknadsförarens verktyg del 4 av 7: Påverkan

Då har vi kommit till det fjärde verktyget i marknadsförarens verktygslåda, Påverkan det vill säga marknadskommunikation/reklam. Påverkan handlar om att kunna påverka sin befintliga och potentiella marknad till att köpa mer av företagets produkter eller tjänster. När man blandar olika typer av påverkansmedel så brukar det gå under namnet Promotionmix.

Nedan ser du några av de vanligaste påverkansmedel:
  • Logotyp
  • Grafiskt profilprogram
  • Webbplats
  • Tidningsannosering
  • Informationsmaterial
  • Mässor och utställningar
  • TV-reklam
  • Radio-reklam
  • Utomhusreklam
  • DR
The final piece to your puzzel

lyckblom.se

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0