Marknadsförarens verktyg del 7 av 7: Process

Så var det dags för det sjunde verktyget, Process. Process handlar om hur kunden upplever tjänsten, det vill säga kundupplevelsen.

Processen består av två delar:
  1. Teknisk kvalité:
    Det är vad man köper.

  2. Funktionell kvalité:
    Det är hur man får tjänsten.
Ett exempel på detta kan vara att:
  1. Teknisk kvalité:
    Man väljer att äta mat på en restaurang.

  2. Funktionell kvalité:
    Väljer man att äta på Mc Donalds så är det mycket självbetjäning. Väljer man istället den fina restaurangen så får man hjälp med allt från att de tar hand om ens ytterkläder till att de hjälper en att välja rätt vin till den valda maten.
Nu har ni fått sju stycken väldigt bra verktyg till ert företags marknadsföring. Visst det finns massor mer man kan göra med detta är en väldigt bra början.

The final piece to your puzzel

lyckblom.se



 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0