Reklambyrån RBK´s kreativa kampanj för tidningen Fokus


 

Jag älskar kreativitet! Här är ett lyckat exempel på detta, reklambyrån RBK gjorde en annons/gerillakampanj för tidningen Fokus. Kampanjen gick ut till bostadsrättsföreningar i Stockholms innerstad, med ett erbjudande om att prova på tre gratisnummer av tidningen. Affischerna skulle belysa veckans aktuella ämne som handlade om att vi svenskar har fått sämre kostvanor och livsmedelsindustrins ökade fusk. ”Ta reda på vad du egentligen stoppar i dig” var rubriken till ovanstående affisch som sattes upp runt sopnedkasten.

 

Fyndigt, kreativt och helt lysande…

 

The final piece to your puzzle

lyckblom.se

 



Kommentarer
Postat av: Fredrik Dahlberg

Tack för vänligt omnämnande och kul att du gillar kampanjen!



Mvh

Fredrik Dahlberg

RBK

2010-03-20 @ 15:03:27
URL: http://reklambyrankamraterna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0