TV-bolagen tvingas sänka ljudet på reklaminslagen

Läste idag på aftonbladet.se att den nya lagen CALM antogs i tisdags i USA. Lagen ska tvinga tv-bolagen att sänka den upplevda volymhöjningen på alla reklaminslag. Det finns idag ingen motsvarande lag i Sverige men ska man ta intryck av aftonbladets röstning så är detta något som verkligen retar de vanliga tv-tittarna.

 

Detta är resultatet kl 17:28 då totalt 38.932 personer hade röstat.

 

Hur gör du i tv:s reklamavbrott?

  • Sänker ljudet direkt.                                            82,9 %
  • Tycker det är jobbigt – men står ut.                      13,9 %
  • Har inte märkt att ljudet höjs                                  3,2 %

 

Är det inte dags att även i Sverige följa allmänhetens tankar och sänka den upplevda volymhöjningen? 96,8 % av nästan 40.000 personer tycker att det är jobbigt eller sänker ljudet direkt, detta är ett kristallklart resultat. Vi måste följa USA och tvinga TV-bolagen att sänka ljudet på reklaminslagen. Enligt mig skulle alla vinna på detta, tv-tittaren skulle inte bli lika irriterad av reklamen och reklaminköparen skulle få en nöjdare åskådare som inte letar efter muteknappen på fjärrkontrollen.

 

Klicka här om du vill läsa artikeln

 

The final piece to your puzzel

lyckblom.se

 



Kommentarer
Postat av: Johan

Jag kan bara hålla med. De måste sänka volymen på reklamen. Jag hatar reklaminslagen på tv...

2009-12-18 @ 12:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0