Jultid med massor av DR

Känner ni som jag att påsen med återvinningspapper fylls på ovanligt snabbt veckorna innan jul. Det verkar som om direktreklamen bara ökar och ökar för varje år. Frågan som man dock bör ställa sig är; Läser de presumtiva kunderna reklamen eller slängs det direkt i den undangömda papperspåsen?

 

Visst mycket av pappret återvinns, och visste ni att för varje ton returpapper som kan användas på nytt, spar vi 14 fullvuxna granar. Men skulle vi spara ännu fler träd på att satsa på annan marknadskommunikation och är denna typ av reklam effektiv?

 

På Svensk Direktreklams webbplats kan man bland annat läsa denna information:

  • ”Direktreklam är ett av Sveriges största reklammedier med en årlig omsättning över 10 miljarder kronor, och det växer” de skriver också ”När medieinvesteringarna går ner är direktreklam ett av de medier som klarar sig bäst.”.

  • ”Enligt våra mätningar är det genomsnittliga observationsvärdet för oadresserad direktreklam från sällanköpshandeln 55 %! Motsvarande siffra för dagligvaruhandeln är närmare 80 %.” Källa: Marknadsfakta Åre AB.

  • ”Idag är det 75 % av hushållen som tackar ja till direktreklam.”
25 % av alla hushåll i hela landet som säger nej tack till direktreklam om det är effektivt eller inte det låter jag er bedöma, men en sak är säker vid juletider går det åt massor av papper i form av DR.

 

The final piece to your puzzel

lyckblom.se

 


Kommentarer
Postat av: Emma<3

Hej!

Kom hit av en slump...:D<3 Bloggen är otroligt bra hoppas du besöker min och kommenterar lite :)

2009-11-30 @ 22:05:00
URL: http://emmanorrman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0